1. Abilă în controlul greutății 

Beneficiile pentru sănătate ale mierii includ scăderea în greutate. Studiile arată că înlocuirea zahărului cu miere poate preveni creșterea în greutate, precum și scăderea nivelului de zahăr din sânge. 

2. Excelentă împotriva alergiilor la polen

Un gram per kilogram de greutate corporală de miere consumată zilnic poate îmbunătăți simptomele alergiilor sezoniere pe o perioadă de opt săptămâni.

3. Este o sursa de energie naturală

Datorită conținutului de glicogen, beneficiile pentru sănătate ale mierii includ suplimentarea aportului de energie, fiind o excelentă sursă de energie pre- și post-exercițiu. Mierea este una dintre cele mai bune alegeri de carbohidrați de a mânca înainte de exerciții fizice, fiind la fel de eficace ca și glucoza, zahărul utilizat în multe geluri energetice comerciale.

4. Este un antioxidant puternic

Mierea protejează organismul datorită antioxidanților care pot stimula sistemul imunitar și pot lupta împotriva radicalilor liberi. Studiile indică o corelație clară între consumul ridicat de miere cu polifenol și un nivel crescut de antioxidanți care luptă împotriva bolilor în sânge. În plus, mierea conține un compus numit pinocembrin, un antioxidant puternic împotriva diferitelor afecțiuni. Conținutul bogat de polifenoli face mierea un agent terapeutic ideal.

5. Te ajută la somn

Beneficiile de sănătate ale mierei brute includ, de asemenea, tratarea insomniei. Mierea, consumată înainte de culcare, restabilește alimentarea cu glicogen a ficatului și împiedică creierul să declanșeze o criză de căutare a combustibilului, care vă poate trezi. De asemenea, promovează eliberarea melatoninei prin crearea unei suplimentări al nivelurilor de insulină. Acest lucru eliberează triptofanul din creier, care se transformă mai întâi în serotonină și apoi se transformă în final în melatonină.

6. Mierea e dulce și bună de pus pe rană

Datorită componentelor antibacteriene, beneficiile de sănătate ale mierii se extind pentru a trata variate tipuri de răni. Mierea reacționează, de asemenea, cu lichidele organismului pentru a produce peroxid de hidrogen, care contribuie la realizarea unui mediu inospitalier pentru bacterii. În plus, mierea poate trata diferite tipuri de ulcere, are capacitatea de a reduce dimensiunea, durerea și mirosul ulcerului cutanat problematic.

7. Este de ajutor pentru diabet

Mierea are capacitatea de a reduce nivelul de zahăr din sânge. În special, combinația de miere și scorțișoară este foarte eficientă pentru a ajuta la gestionarea diabetului zaharat. Este, de asemenea, utilă pentru tratarea gingivitei, precum și a acneei. Unii sugerează, probabil, că puterea de stimulare a insulinei de scorțișoară poate contracara creșterea în glucide a mierei.

Puteți lua în considerare adăugarea acestui amestec de scorțișoară și miere în dieta dumneavoastră diabetică. Pentru a începe, consumați o cantitate mică de amestec pentru a vedea cum reacționează glicemia din sânge.

8. Mierea este un sirop natural pentru tuse

Această substanță dulce servește de asemenea ca un supresor al tusei, fiind la fel de eficientă ca și unele medicamente comune pe tuse. Pentru a trata o tuse, luați jumătate linguriță la două lingurițe de miere înainte de culcare. Aceasta este doza recomandată pentru oricine care are vârsta peste un an.