Este recomandat să beți o ceașcă de lapte cald cu o linguriță de miere Nectar D’Or înainte de culcare. Vindecătorii tradiționali mexicani prescriu o linguriță de miere cu cătină, tu poți încerca foarte simplu un sortiment de miere cu extract natural de cătină.

Noi o prescriem chiar și cu arome de fructe.

Mierea este un aliment cu adevărat miraculos, consumat în mod special înainte de culcare.

S-ar putea să vă fie teamă că conținutul de zahăr va determina creșterea în greutate, dar realitatea este că mierea face opusul: vă ajută corpul să ardă grăsimile și permite ficatului să proceseze eficient toxinele.

Când dormim noaptea, corpul nostru are misiunea de a se recupera de la stresul din timpul zilei.

Ficatul nostru lucrează cel mai mult pentru a ne rejuvena trupul în timp ce ne odihnim, astfel încât experiența somnului contribuie la recuperare dacă ficatul are sau nu suficient combustibil de lucru. Acest combustibil se numește glicogen.

Ficatul adult obișnuit poate stoca numai 75 g de glicogen la un moment dat, iar organismul îl consumă rapid la o rată de 10 g de glicogen pe oră. Aceasta nu este o problemă dacă mănânci în mod regulat pe tot parcursul zilei (și ar trebui să subliniezi importanța de a nu sări peste mese )

Cu toate acestea, dacă ați mâncat ultima dvs. masă la orele 18:00, nivelurile de glicogen din ficat vor fi aproape epuizate până când capul va atinge perna la ora 23:00. Dacă te duci în pat cu un ficat fără energie, creierul consideră că suferă de foame și este forțat să activeze hormoni de stres suprarenal care degradează masa musculară pentru a crea glucoză nouă.

Deși creierul nostru reprezintă doar 2% din întreaga noastră masă corporală, este cel mai solicitant organ, arzând până la 20 de ori combustibilul oricărei alte celule din corp. Imaginați-vă tipul de energie pe care îl folosiți noaptea pentru a cataloga amintirile și pentru a lucra prin emoții prin vise.

Hormoni de stres = creștere în greutate

Când un ficat epuizat comunică spre creier să elibereze hormoni de stres (cum ar fi adrenalina și cortizolul), se pot întâmpla câteva lucruri:

Puteți avea senzația de anxietate pe tot parcursul nopții, care vă împiedică să obțineți somn de calitate. Puteți să vă treziți și să nu vă puteți întoarce la culcare, deoarece glandele suprarenale lucrează în forță.

Este mult mai probabil să depozitați grăsime și să câștigați în greutate datorită nivelurilor crescute de cortizol care îndepărtează somnul de recuperare și îl aduce în modul de stres. Un somn lent este ideal atât pentru metabolismul grăsimilor, cât și pentru regenerarea celulară, astfel încât lipsirea corpului de somn ușor are un impact enorm asupra noastră.

Mierea conține un raport ideal între fructoză și glucoză pentru a susține ficatul, care, la rândul lui influențează ciclul nostru de somn.

Dacă alimentăm ficatul cu miere înainte de culcare, acționăm hormonii de recuperare, cum ar fi melatonina, care sunt destinați în mod exclusiv pentru arderea grăsimilor.

În linii simple, efectul mierii asupra corpului este mai mult decât miraculos, este științific:

1. Glucoza din miere trece de la nivelul intestinului, prin ficat și în circulația generală, pentru a produce o ridicare ușoară a nivelului de glucoză.

2. Creșterea ușoară a zahărului din sânge (datorită glucozei) determină eliberarea controlată a insulinei din pancreas.

3. Prezența insulinei în circulația generală determină transmiterea triptofanului în creier.

4. Triptofanul este transformat în serotonină, un hormon cheie care promovează relaxarea.

5. În întuneric, serotonina este transformată în melatonină în glanda pineală.

6. Melatonina activează somnul prin reducerea temperaturii corpului și a altor mecanisme. De asemenea, melatonina inhibă eliberarea mai multor insuline din pancreas, împiedicând astfel o scădere rapidă a nivelului de zahăr din sânge.

7. Melatonina promovează eliberarea hormonului de creștere. Hormonul de creștere este hormonul care guvernează toată fiziologia de recuperare în timpul somnului. Acesta este primul pas cheie în recuperarea fiziologică a corpului peste noapte (cu ajutorul combustibilului adecvat).

8. O cascadă de hormoni de recuperare inițiază repararea, întreținerea și reconstrucția țesuturilor osoase, musculare și a altor organe.

9. În același timp, porțiunea de fructoză a mierii își îndeplinește rolul critic. Ficatul preia fructoza, unde aceasta se transformă în glucoză și apoi în glicogenul hepatic, oferind astfel creierului o cantitate susținută de glucoză pentru noapte.

10. În plus, fructoza reglează absorbția glucozei în ficat, determinând eliberarea de glucokinază din nucleele hepatocitelor. Astfel, fructoza asigură o bună aprovizionare cu glicogen hepatic peste noapte și previne producția ridicată de glucoză.

11. O aprovizionare adecvată a glicogenului la ficat înseamnă că hormonii de stres nu trebuie eliberați. Recuperarea are loc, iar corpul este calm și fericit.

Nu putem optimiza metabolismul grăsimilor corporale sau procesele de recuperare peste noapte când mergem la culcare cu un ficat epuizat. Un ficat epuizat acționează hormoni de stres care inhibă metabolismul glucozei, inhibă metabolismul grăsimilor și determină creșterea în greutate a organismului.

Acest lucru poate fi prevenit cu ușurință prin consumul de miere înainte de culcare, deoarece mierea furnizează combustibil adecvat pentru ficat în timpul nopții. Mierea reface în mod inteligent ficatul fără sarcină digestivă și formează o cantitate stabilă de glicogen hepatic pe care creierul nostru o cere pentru cele 8 ore de noapte când dormim.

Mierea contribuie, de asemenea, la eliberarea melatoninei, care este hormonul necesar atât pentru recuperarea cât și pentru reconstruirea țesuturilor corpului în timpul odihnei. Melatonina acționează ca agent anti-cancer și absolut necesară pentru menținerea sănătății celulare.

Este înțelept să ne întoarcem la rutina bunicilor de a savura o gustare târzie de noapte înainte de culcare. Deși mierea este cea mai bună datorită raportului fructoză / glucoză, puteți încerca o altă gustare ușoară, cum ar fi fructele, pentru a vă alimenta ficatul.